Monday, February 23, 2009

Perjalanan mencari Puteri Gunung Ledang


YaMie menguji skill memandunya dengan memandu keseorangan

Patutnye awal2 lg aku aku dh update pasal ni tp mcm bese, YaMie mmg xpenah ada masa hahahaha
So perjalananku bermula seawal pkul 8am pada 14 februari. Hari ni adalah hari yg dinanti2 bukan sbb aku nk smbut valentine (gile, bleh murtad tu) this is the day that all The Kakis will reunite again.

So aku drive sorg dari kuantan ke bentong utk amik anis. Mcm bese bile dh sorg2 tu speed jela aku memanjang, yela nk buat ape lagi nk borak xda mmbr nak sms kang terbabas plak kete tu trus aku masuk neraka hehehe Smpai hentian temerloh aku pun benti kat shell. Terpakasa mencari 'sahabat nelayan' kerana tekak aku mmg perit yang teramat ntah la nk demam kot. Setelah selesai aku pun nk start enjin. tetibe die xnak stat. Aku dh cuak!!! Dh la sorg2 beb sape aku nk minta tolong. Dlm kepala aku igt nk call ayah aku je. Tp xpe sabar2 YaMie. Setelah mencube berkali2 akhirnye enjin kete waja ku pun hidup kembali. Fuh lega. ( Benti kat shell mana ada sorg2, minta la tolg ngan abg2 shell tu hehehe)

Perjalanan diteruskan kembali ke destinasi seterusnye. Dlam kul 10am smpai umah anis kat bentong. Melilau gak cari umah die. Aku pun ala2 igt2 lupe. Smpi kat 1 umah ni aku tgk ada sorang pcik ni tgh basuh kete honda city baru. Konfem ini umah anis. Itu adalah ayah nye yang sedang membasuh kete baru anis ( Ko buli ayah ko anis hehehe jgn mare ) Aku pun masuk la umahnye setelah memberikan salam ( aku ni pmpn melayu terakhir, igt adab2 org melayu, tp xmoh masuk Gadis Melayu di tv9, Plastik!!!!)

Cit Cik Anis kite xsiap lagi rupenye, tetapi sebagai sahabat yang bertimbangrasa, aku pun duk la lyn paper dulu. Setengah jam kendian die pun siap. Perjalannan diteruskan lagi untuk mencari Puteri Gunung Ledang.

Pukul 12 lebih2 smpi di kuala lumpur ibu kota malaysia. Destinasi pertama utk mengambil kaki2 yg lain di k.l sentral. Ema berbaju kurung dari perlis dengan menaiki flight sorg2 (bravo Ema!!!) Setelah mencantumkan kembali ema n shila kami trus mencari kaki niena yang sedang kusyuk belajar di saat itu. Kami ke UM City Campus (btol ke um nina hehehe) setelah menemui amnina azmi kami yang sesat kami decide mengisi perut yang telah kebuluran. Last2 decide mkn kat IB jela senang.

Otw tu jln jam giler2. Mana la peginye roti yang byk2 ni. Kalu ada bleh gak sapu jem ni huhuhu Org penah berkata once penah memandu di Penang, xkan ada mslh utk memandu dimana2 sahaja di dunia ini. Ntah btol ntah tidak quote tu tapi mmg aku bangga la ngan skill memandu aku. Kete waja manual aku drive kat tgh2 bandar k.l tu. Mmg la bese je tp aku org kuantan xbese ngan jln k.l. Setelah puas race kat tgh2 jln akhirnye smpi ke destinasi 'Istana Budaya'. Ha yang2 lain korang baca kat 'kakironggeng.blogspot.com' la ek den xlarat nk tulih byk2.

But overall the journey was marvellous. Wpun aku diserang migrain yang kronik tetapi kugagahkan jua diri ini utk memandu demi kawan2 kakiku sekalian. Korang igt senang ke nak melayan kerenah amnina azmi ni. Die mata nk tertutp sbb ngantuk pun larat lagi nk berjalan. Kul2 pagi still lagi ada kat uptown danau kota. Nasib aku xtermuntah tgh2 jln sbb migrain huhuhu But itu kehidupan org k.l. Mungkin aku sesuai duk kuantan je kot.

Ahad tu blk kuantan. Smpai bentong anis nk amik city baru die, tp tula aku still kene drive sorg2 sbb die nk patah balik k.l huahauahau aku sorg2 lagi. xpe la. Setelah berehat menghilang pening (xsgka aku bleh tido sakan kat umah anis) aku pun bertolak blk dlm kul430.angle yang sama sbb xda org nk tolong tgkap gambar =)
Itula sket2 kisah perjalanan aku utk perjumpaan kaki2 ronggeng sekalian. Dh 1.51 pm ni. nk kene smyg nnt nk stat keje blk...

XOXOXO
-YaMie-

2 comments:

zylaqasehrosli said...

hari tu pun org g uptown danau kota...

amy tulips said...

salah la beb....