Sunday, February 14, 2010

Edisi masak-masak

Gong Xi Fa Chai!!! Iya saya xsambut raya cina ataupun valentine day (walaupun saya g dating jugak tadi hehehe) Tapi bile cuti lama-lama ni kalu gune waktu elok-elok boleh jadi sungguh berguna. ( bila masa pulak YaMie jadi penceramah motivasi -_-" ). Makanya saya pun menggunakan masa saya dengan sebaik-baiknya. Sesudah habis bersuka-ria dengan si dia saya sudah berazam untuk membikin mee bandung. Fuh tidak pernah hayat saya bersilat dalam dapur untuk membelasah mee huhuhu Tetapi hanyalah apabila kedua-dua ibu bapa saya tiada barulah saya boleh menunjukkan bakat terpendam saya hahaha Alasan, walaupun hakikatnya ko mmg pemalas kan YaMie.

Jadinya selepas puas bermalas-malasan saya pun bersedia untuk mengasah bakat dalam dapur. Ianya sesuai untuk dimakan di waktu malam kerana saya terfikir untuk mengurangkan makan nasi kerana mahu kurus huhuhu Memang saya nampak kurus kawan-kawan tapi hakikatnya saya sahaja yang tahu huhuhuhu Sekejap sahaja nak menghasilkan mende alah ni, campak-campak saja sudah siap. Itu adalah kerana saya seorang yang cekap hahahaha Sudah sudah YaMie kamu ini sudah pandai berlagak ye.

Jadi kepada sesiapa yang mahu resepinya boleh amik kat blog sini. Banyak sungguh resipinya. Kamu boleh tengok dan cuba ye. Kadang-kadang saya mempunyai impian untuk menjadi surirumah sepenuh masa setelah berkahwin supaya saya dapat menjaga family saya dan seterusnya menghasilkan pelbagai resipi yang bes dan akibatnya si dia akan menjadi gemuk hasil air tangan saya kelak hahahahaha Kalaula impian itu menjadi kenyataan nampaknye saya tidak boleh belasah kereta barula huhuhuhu


Iya ini adalah rupanya sebelum dibaham oleh saya. Hahaha ada ke gune bendi, tak sesuai langsung. Alah xda sayur hijau lain belasah jela ape yang ada dalam fridge tuh. Inilah mee bandung hasil buatan saya. Lepas makan rasa macam mee udang pulak. Hebat sungguh YaMie boleh modified resepi orang jadi resepi lain huhuhu nampak sangat ko xda bakat kan YaMie. Oh tidak tidak kalu tidak sedap orang takkan makan hehehe Oh ya gambar selepas masuk perut xda la ye sebab dah licin makan sampai habis hehehe

Jadinya saya dah pass la ujian untuk kawin kan awak kan kan kan hahahaha Sungguh gatal kamu sekarang iye YaMie

xoxoxo
***YaMie***

3 comments:

Unknown said...

ko mmg gatal....

a.m.n.i.n.a said...

Tak bagi pun aku rase....

YaMie said...

anis: iya saya memang sudah gatal hahaha

nina: kamu demam, xleh mkn sebarangan