Monday, October 26, 2009

..........................

Tiba2 malam ni rasa nak layan jiwang pulak. (Sengaja letak dot banyak menandakan yang fikiran saya sedang serabut). Tapi saya tidak pandai untuk berkata2 dan menulis secara panjang lebar. Ayat2 saya pulak tidaklah sehebat org lain yang menulis blog. Peringatan awal! Kalau anda rasa bosan, menyampah, benci atau tidak suke dengan entri saya kali ini, anda boleh tutup je dan tukar ke blog yang lagi bes.

Kalau nak ikutkan sebenarnya dah lama mengalami masalah jiwa, tunggu masa je nak masuk tanjung rambutan kat perak tu huhuhuhuhu Masalah utama saya, saya tidak pandai/ tidak tahu dan tidak pasti untuk MEMBUAT KEPUTUSAN. Dalam hidup ni nak xnak mmg kite sentiasa perlu membuat keputusan. Pagi2 pun dah terfikir, nak bangun ke xnak. Kalu xnak boleh sambung tido dan terlepas subuh dan xpayah g keje. Kalu bangun boleh solat dulu dan kemudian siap2 untuk ke pejabat. Kalau keputusan tu melibatkan masa depan dan orang lain, itu yang seksa. Rasanya mereka yang faham je yang tahu apa masalah saya.

Sekarang ni saya tengah berfikir, betul ke keputusan yang saya dah buat? Sebelum ni mmg saya nak buat ape yang saya dah buat sekarang, tapi sekarang saya masih tertanya-tanya, betul ke keputusan saya ni? Seboleh-bolehnya xnak la ada yang terguris atau terasa hati. Tapi kalu dah melibatkan perasaan nak xnak mmg akan ada yang terasa. Kenapa saya mesti melukakan hati orang? Saya xtahu macam mana saya boleh nekad nak ambil keputusan sebegini sebelum ni. Kalau nak ikutkan selama ni, datangla dugaan macam mana pun mmg saya akan tetap dengan pendirian saya. Ape silap saya? I'm really in need of someone shoulder to cry on.

Kita memang xtahu apa percaturan tuhan untuk hidup kite. Sebagai hamba kite hanya mampu berserah kepada Nya. Saya cume boleh berharap apa yang saya dah buat selama ni mmg apa yang dah ditakdirkan. Cume cara saya je yang salah. Yang baik semuanya datang dariNya. Yang buruk mmg datang dari diri saya sendiri. Saya memang xmengerti ape sebenarnya yang berlaku.

Kalaulah dengan air mata semua masalah akan hilang mmg saya akan buat selama mana ada air mata ni. Kalaulah dengan cara makan donut banyak2 maka akan hilang semua masalah memang saya akan buat, biarlah kesudahannya jadi obes n xda org nak. Abis stok seme big apple, JCo donut, Krispy Kreme ape bagai hahahaha

Kepada awak, saya ingin minta maaf yang teramat sangat. Saya dah banyak lukakan hati awak. Awak terlalu baik. I won't say anything coz it's all just a lame excuses that i've been giving u all this time. Hope that u'll have a better life.

3 comments:

SIKAKITULIS said...

yamie bahu aku ada ni ..meh dtg perlis

YaMie said...

alahai jauhnye nk pnjam bahu smpi ke perlis hehehe

amy tulips said...

kdg2 kita mmg kena pentingkan diri sendiri...