Monday, October 19, 2009

Kesukaan

Keje saya mmg memerlukan saya banyak bergerak ke sana ke mari. Tgh lepak2 main kat game dlm bilik pun org akan sentiasa menelefon ke bilik nk cari. Mmg xleh tgk org bermalas-malasan sket. So baru ni g finance lepas dh berjalan byk tmpat.

Kakak 1 : Nape pipi awk nmpak merah?

Adik Chomel: Ha merah ke?

Kakak 1: A'ah merah, baru balik dari pantai ke?

Adik Chomel: Ha??? (dalam hati, akak bile ms plak sy nk g pntai ari bekerja ni. Pagi2 dh kuar g ofis, lewat ptg baru blk umah. Igt sy ada g parti buih ke, kalu akak ada port btau la saya ek hehehe)

Kuar finance, raba2 la pipi ni takut kantoi mekap tebal sgt ke.



Tiba tgh hari anis ajak g lunch date ngan die. Kami dua2 pmpn tapi kami suke berdating auwww Makan, borak, dgr cite anis, menyampuk sket, anis bercerita plak, anis cite lagi, anis arianti mahu bercerita lagi, makan, kunyah2.

Adik Chomel: Anis, ko tgk pipi aku merah tak?

Anis-yang-kaya-yang-ada-honda-city-baru: A'ah merah gak. Nape?

Adik Chomel: Nmpak mcm aku pakai mekap tak?

Anis-yang-kaya-yang-ada-honda-city-baru: Ko pakai yang aritu tu ek. Xda la xnmpak mcm mekap pun. Nmpak bese jek.

Adik Chomel: Nmpak bese ek. Nmpak mcm aku baru lepas balik joging ek.

Anis-yang-kaya-yang-ada-honda-city-baru: A'ah, nmpak ok je, nmpak natural.

Ha kalu korg nak tau, Nur Azyyati Bohary ni mmg xpakai mekap ke ofis. Abis kuat pun pki bedak baby, calit lip balm sket sudah. Dulu awal2 keje rajin la nk tepek eyeliner ke eyeshadow ke. Bile dh lama, saya sudah malas. Bile nk touch up mekap lagi lepas smyg bagai.


Tapi awal thn ni jupe barang baek dari kedai ni. Mule2 minat pun sbb packagingnye yang super duper kiut, tapi bile diselidik brg nye mmg amat praktikal n menarik. 8 bulan lepas ada tersinggah SOGO ( baca betol2, terrrrrsinggah ye), benti la kat kiosk barang baek ni, lepas dh kena make game over sket2 akhirnya saya pun terrrrrbeli la barang baek ni.

Ianya boleh digunakan di pipi dan di bibir mungil anda hehehe. Sbnrnye dh byk brg camni, bleh pki untuk pipi n bibir skali, tapi saya lebih suka barang baek ni sbb dh terbukti keberkesanannya. Buktinya? Korang dh baca awal2 entri tadi kan. Nk info lebih? Cari la kat web ni, baca sendiri ek.


xoxoxo
***YaMie si pipi chomel *****

p/s: oh setakat ni kat kuantan xda lagi brand benefit ni, kena g k.l huhuhuhu

3 comments:

a.m.n.i.n.a said...

hehehe...lawak lah ko ni...ape kate ko tunjukkan pipi merah kamu tu....upload lah gambo...

Unknown said...

cik yam ini mmg suka kenakan aku ye..perlu ke nak bagi character aku mcm tu....haish...

YaMie said...

la btol la kan anis hehehe jgn marah nnt cpt tua, kene jual =P