Friday, October 9, 2009

Mari menjual ikan

Situasi 1

Orang 1: "Jom la teman tido umah mlm ni. tinggal sorg2 ni takut la plak kalu blackout ke. Ujan lebat plak tu kalu banjir kang susah plak"

Orang 2: "Hmmmm (smbil berfikir mencari alasan nk menolak)............... ok la, tp saya dtg lmbat sket la ek"

Orang 1: " Xpe2 lmbat pun xpe asal dtg teman"

Situasi ini akan berlarutan untuk hari yg seterusnya.

Situasi 2

Orang 1: "Jom la teman. Malas nk drive jauh2. At least awk ada bleh tolong drive."

Orang 2: "Hmm.....(smbil berfikir kerana dh ada plan lain di hujung minggu)...... xbleh la kot sbb dh janji ngan kawan nk kuar. Sori ek"

Orang 1: " Oooo kire xleh la ni ek. Xpe la"


Camne ek? Kadang2 perlu ke kite mementingkan diri sendiri hanya semata2 kite xnak buat mende tu ataupun terime je dgn hati yg terpaksa. Saya ni ssh sket. Kalu org minta tolg msti tolg gak( tp agak2 la, xkan nk suh tolg mencuri pun saya nk buat). Tapi kalu nk tolak xsmpi hati plak. Mungkin ada masa2 nye kite perlu mementingkan diri sendiri. Kalu dh tahap selalu, bleh ke kalu kite nk tolak??? Ntah la. What goes around comes around. Hari ni hari die, mgkin esok2 hari kite plak. Tapi tula kdg2 saya akan menolak jugak (maafkan la saya yg tidak bersalah ini huuhuhu).



xoxoxo
***YaMie***

No comments: